Czym świecę na ślubach.
Często dostaje zapytania od Was czym świecę na ślubach i na sesjach w plenerze. O ile na ślubach lampy błyskowe w moim przypadku mają jedynie zastosowanie na sali podczas przyjęcia weselnego i zdjęć rodzinnych to już na sesjach w plenerze są moim prawie nieodłącznym narzędziem.
W plenerze używam przeważnie lampy Quadralite Reporter 200 wraz z małym softboxem Reporter Softbox Octa, która stawiam na statywie lub trzyma ją mój asystent. Czasami, jeśli jest taka potrzeba, używam drugiej lampy np. z żółtym filtrem, która oświetla moich modeli od tyłu, imitując zachodzące słońce, jeśli jest lekko pochmurno, a ja chce, by delikatnie muskało ciepłe światło modeli od tyłu.
Jeśli potrzebuje w plenerze więcej mocy to używam głowicy Quadralite Twin Head S-holder, która zmienia dwie lampy Reporter 200 w jedno źródło światła o mocy 400Ws. Dla mnie osobiście jest to lepsze rozwiązanie niż jedna lampa Atlas 400, bo jeśli nie potrzeba mi większej mocy to mam dwie lampy 200Ws. Lampy Reporter 200 też wykorzystuje do zdjęć biznesowych i sesji kobiecych poza studiem. Do wyzwalania i sterowania zdalnie lampami używam wyzwalaczy Navigator X i X2, każda lampa, o której tu pisze ma już wbudowany już odbiornik.
Na sesjach biznesowych czy kobiecych lub jeśli potrzebuje miększego światła używam szybko składanej 70cm octy Selens 16-Rib Deep Easy Folding Parabolic Umbrella Softbox oraz parasola 185cm Quadralite Space.
Na reportażu ślubnym czy reportażu z chrztu świętego lub wieczornych sesjach portretowych czasami świecę sobie też lampami LED. Używam ich np. na przygotowaniach do zdjęć portretowych, jak i do zdjęć makro detali, czasem na sali w momencie, gdy np. tort jest podawany na dworze, gdzie nie mam rozstawionych lamp błyskowych lub do zdjęć rodzinnych na chrzcie, jeśli zdjęcia robię na sali i nie potrzeba większej mocy lamp błyskowych.
Teraz bardziej technicznie co jest co.
Ja, ponieważ przygodę z Sony A7 zacząłem już na początku, jak pojawiła się pierwsza wersja tego aparatu i chcąc wymienić lampy z poprzedniego systemu Nikon, które wyzwalałem PocketWizard’ami na coś, co będzie działało rewelacyjnie na Sony natknąłem się na markę Godox. Ich produkty w Polsce pod swoją nazwą sprzedaje Quadralite, ale w tamtym czasie nie oferował on wyzwalaczy i lamp zgodnych z Sony więc zakupiłem Godoxa na Amazonie i tak powoli rozbudowywałem ten system. Ponieważ są to dokładnie te same produkty, tak więc są pomiędzy sobą zgodne.
Godox TT685 / Quadralite Stroboss 60
Godox TT350 / Quadralite Stroboss 36
Godox AD200 / Quadralite Reporter 200
Głowica Godox AD-B2 / Quadralite Twin Head S-holder
Nadajnik Godox X1T / Quadralite Navigator X
Nadajnik Godox Xpro / Quadralite Navigator X2
LED Sunwayfoto FL-120
LED Yongnuo YN-360 II 5500K
Ja tę wersję 5500k kupiłem na Aliexpress, bo w Polsce widziałem tylko wersję 3200k-5500k. Wersja 5500 kelwinów ma 320 ledów o tej barwie, a wersja 3200k-5500k ma 160 ledów 3200k i 160 ledów 5500k, tak więc pełną moc osiąga, jak świecą wszystkie 320 ledy a w tym wypadku światło będzie miało barwę 4350 kelwinów. Mnie zależało na tym, by lampa świeciła pełną mocą światłem o dziennej barwie około 5000-5500 kelwinów.
Jeśli macie jakieś pytania odnośnie do którejś z lamp to piszcie.
Więcej informacji technicznych na temat tych lamp znajdziesz na stronie Quadralite.
I jeszcze kilka zdjęć, które powstały przy użyciu sprzętu powyżej.
Wpadnij też na mojego Instagrama @slowikinspiruje oraz zobacz mój kanał na YouTube
Napisz komentarz